ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ – ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Η επιστήμη της ειδικής διαπαιδαγώγησης ασχολείται με την αξιολόγηση του μαθησιακού επιπέδου του παιδιού και συγκεκριμένα με την ανάλυση των δυνατοτήτων και των αδυναμιών του. Μετά, δημιουργείται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα σύμφωνα με το μαθησιακό προφίλ και τον τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνει την γνώση. Αρκετά σημαντική είναι η συνεργασία με την οικογένεια, το σχολείο του παιδιού και την υπόλοιπη θεραπευτική ομάδα, εάν το παιδί παρακολουθεί και κάποιο άλλο θεραπευτικό πρόγραμμα. Έτσι, επιτυγχάνεται η ολιστική αντιμετώπιση των δυσκολιών που εμφανίζει το παιδί ή ο έφηβος στην μαθησιακή διαδικασία.
Διάγνωση – Αξιολόγηση
- Η αξιολόγηση περιλαμβάνει τη χρήση σταθμισμένων εργαλείων και άτυπων δοκιμασιών, την κλινική παρατήρηση και τη λήψη στοιχείων από ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι γονείς.
- Η μαθησιακή αξιολόγηση πραγματοποιείται στους γνωστικούς άξονες της ανάγνωσης, ορθογραφίας, γραπτής έκφρασης και της μνήμης σε παιδιά σχολικής ηλικίας ενώ σε παιδιά προσχολικής ηλικίας εξετάζεται η σχολική ετοιμότητα.
- Η επιλογή των σταθμισμένων εργαλείων που θα χρησιμοποιηθούν προκύπτει από την ηλικία του παιδιού και ανάλογα με το ποιες δεξιότητες θέλουμε να εξετάσουμε.